Още със заглавието на изложбата Станислав Беловски заявява позициятата си на главно действащо лице, което не може да стои встрани, обърнато към себе си, занимаващо се с чисто естетически въпроси.
„Художникът не е академичен изследовател, за да трябва да е обективен или неутрален. Изкуството е преди всичко лична позиция, вид политически акт. Преди няколко години започнах да правя работи в градска среда и в социалните мрежи, за да стигна до хора, които не биха влезли в галерия да гледат моето изкуство. Желанието ми е да ги провокирам да осмислят и аргументират своето мнение по значими социални въпроси. Големите решения не се взимат някъде „горе“, а ги правим ние с личния си избор. Всеки един от нас е важен и може да променя нещата…“, казва Станислав Беловски по повод уличния стенсил „Путин и мъртвото му тяло“, обиколил репортажите на световните агенции през март и април 2022.
Изложбата поставя акцент на този аспект от работата на артиста: улично изкуство от 2022, дигитални колажи и картини, създадени като реакция на войната в Украйна, започнала точно преди една година на 24 февруари, както и рефлексия спрямо призивите за „неутралитет“, намиращи отзвук в обществото ни.
Темата за осмисляне на общото ни минало и отпечатването му върху настоящето е обект на работата на Станислав Беловски в серия негови самостоятелни и групови проекти през годините, представени в изложбата с отделни произведения: “Correction of Socialism”/„Корекция на социализма“ (2014), “Forget Your Past“/„Забрави миналото си“ по инициатива на фотографа Никола Михов (2017), “No Reason to Leave from the Sun” / „Няма причина да напуснем Слънцето“ (2019) и други. Специално място заемат монументалните паметници като знаци на колективното ни минало и на това как артистичните намеси могат да преобърнат смисъла и да неутрализират символите, с които са натоварени.
Бързината на артистичната реакция към актуални събития определя и изразните средства на Станислав Беловски. В творбите си той включва цитати и заемки от широкоизвестни произведения на изкуството, архивен снимков материал, личен фотоархив и документални фотографии и репортажи от мястото на военните действия, обръща се към общоизвестни, иконични образи. За своите колажи артистът използва произведения на известни художници като Ернест Пиньон-Ернест, Ричард Хамбълтън, Рой Лихтенщайн, Гюстав Кайбо, Каспар Давид Фридрих и фотографите Айвор Прикет, Слим Ааронс и други, като към всяка творба има описание на първоизточника, времето и мястото на излагането й в публичното пространство.
Станислав Беловски (роден през 1976 в София) е визуален артист, добре познат със своите изложбени проекти: за социализма – “Correction of Socialism”/„Корекция на социализма“ (2014), за пънка – “Make Art Not Friends”/„Прави изкуство, не приятели“ (2017), за космоса – “No Reason to Leave from the Sun” /„Няма причина да напуснем Слънцето“ (2019), личния „MIRROR, MIRROR” (2020), урбанистичния „Nostalgic Dystopia” (2022). От 2018 година Беловски е известен и с артистичните си намеси в градска среда, които може да се проследят в инстаграм профила му sbelovski и са многократно отразени в световните медии.
Последни самостоятелни изложби: „Nostalgic Dystopia” (2022) и „MIRROR, MIRROR” (2020) в галерия „Кредо бонум“, София; „No Reason to Leave from the Sun” (2019) и „Make Art Not Friends” (2017) в галерия „Нюанс“, София; „S’exprimer” (2017) в изложбеното пространство на „6-ти септември“ 1, София.
Общи участия: фестивал „Реките на София“ (2020); „Tomorrow Belongs to Whom?”, групова изложба в рамките на SAW-Sofia Art Week//Swan Song 2020, галерия Espace PORT A (2020); „Космодрум: 2019 – една година от бъдещето” (2019), Градска галерия – Пловдив; „ART Revolution Taipei 2019”, International Artist Salon, Световен търговски център Зала 3, Тайпе, Тайван; „Космодрум”, галерия „One“, София (2019); групова изложба в Chan Liu Art Museum, Тайпе, Тайван; номинация за голямата награда в Националния конкурс за изящни изкуства, скулптура и графика на Allianz Bulgaria, галерия „Шипка 6” на СБХ (2018); „International Artist Grand Prix”, X-Power gallery, Тайпе, Тайван; „Forget Your Past”, галерия „Фотосинтезис“, София (2017) и други.